浜松英会話ツリーハウスイングリッシュ

浜松市東区積志町で英会話教室をしています。 場所は積志協働センター。 私は TEFL 証明書を持つアメリカ人の教師です。 公立学校で7年以上、子供と大人のために個人的に教えてきました。 ぜひ来てね!! 電話:070-4215-2223 メール:info@treehouseenglish.com インスタ: https://www.instagram.com/tree.house.english/ HP: treehouseenglish.com 無料体験レッスンができます!

powerd by うなぎいもプロジェクト

T.M.N.T. 〜スーパー亀忍者〜

カテゴリー │ゲームTMNT

こんにちは!
ツリーハウスイングリッシュのニックです!

Hello!
This is Nick from Tree House English!

私たちは、ファミコン向けの以前のニンジャ タートルズゲームについて話しました。
日本のゲーム会社コナミにとっては大成功でした。
しかし、それで終わりではありませんでした。
コナミはアーケード向けに別のゲームもリリースしました。
ティーンエイジ ミュータント ニンジャ タートルズ アーケード ゲームについて話しましょう!

We talked about the previous Ninja Turtles game for the Nintendo Entertainment System.
It was a big success for the Japanese game company Konami.
However, it didn't end there.
Konami also released another game, for the arcades.
Let's talk about the Teenage Mutant Ninja Turtles arcade game!

Teenage Mutant Ninja Turtles (arcade game)

ティーンエイジ ミュータント ニンジャ タートル アーケード ゲームは、ファミコンゲームと同じ 1989 年にリリースされました。
より強力なハードウェア向けに開発されたため、このゲームはより優れたグラフィックス、より大きなスプライト、より鮮やかな色を誇っています。
今回のゲームは、コミックシリーズではなくアニメシリーズに密接に準拠しています。

The Teenage Mutant Ninja Turtle arcade game was released in 1989, the same year as the Nintendo Entertainment System game.
Due to being developed for stronger hardware, the game boasts better graphics, larger sprites, and more vibrant colors.
This time, the game follows more closely to the animated series as opposed to the comic book series.

アーケード キャビネットでは、最大 4 人のプレーヤーが同時にプレイできます。
各人は 4 匹のカメから 1 匹を選択して制御できます。
このゲームはリリースされると大成功を収め、1990 年に米国で最高の収益を上げたアーケード ゲームとなり、コナミの最高の収益を上げたアーケード ゲームとなりました。
このゲームは、ニンジャ タートルズも人気のあるヨーロッパ市場でも大成功を収めました。
この成功により、ファミコンなど他のハードウェアにも移植されました。

The arcade cabinet allows up to four players to play simultaneously.
Each person can choose one of the four turtles to control.
The game was a huge success when released, becoming the highest-grossing arcade game of 1990 in the United States and Konami's highest-grossing arcade game.
The game also saw big success in the European market where Ninja Turtles was popular as well.
Due to this success, it was ported to other hardware, including the Nintendo Entertainment System.

ファミコンへの移植ではグラフィックが大幅にトーンダウンされましたが、アーケード バージョンにかなり忠実でした。
NES への移植には、拡張レベルだけでなく 2 つの追加レベルとボスも含まれていました。

The port to the Nintendo Entertainment System had heavily toned down graphics but remained fairly faithful to the arcade version.
The NES port did include two additional levels and bosses as well as extended levels.

これも私が子供の頃に持っていたファミコンのゲームでした。
私はいつもこのゲームをプレイしていましたが、やはり最終レベルでシュレッダーに勝つことができませんでした。
私は子供の頃に大好きだったアニメシリーズとより一致しているように見えたので、最初のゲームよりもこのゲームの方が好きでした。
日本でこのゲームを見たことがありますか?

This was another game I had as a kid for the NES.
I would play this game all the time but again, could never defeat Shredder in the final level.
I preferred this game over the first as it appeared more in line with the animated series I loved as a kid.
Have you ever seen this game in Japan?




同じカテゴリー(ゲーム)の記事
激亀忍者伝
激亀忍者伝(2024-04-18 09:00)

NBAジャム
NBAジャム(2024-03-11 09:00)

魔界村
魔界村(2023-10-26 09:00)

サイコソルジャー
サイコソルジャー(2023-09-14 09:00)


上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。

削除
T.M.N.T. 〜スーパー亀忍者〜
    コメント(0)